środa, 4 marca 2015

Domowe maseczki i płukanki do włosów

Każda kobieta wie ile czasu i pieniędzy kosztują zdrowe i zadbane włosy. Często gotowe produkty kupowane w drogeriach nie są wystarczające. Należy wtedy wesprzeć je naturalnymi metodami.

Z naturą wiadomo nie jest łatwo. Żeby zobaczyć widoczny efekt takie zabiegi trzeba w miarę regularnie powtarzać. Plusem jest długotrwały i na prawdę świetny efekt.

Obecnie istnieje wiele możliwości maseczek i płukanek wykonanych w domu. Możemy naturalnie zmienić kolor włosów o kilka tonów, nadać refleksy, odświeżyć włosy, pozbyć się łupieżu, a także najważniejsze nawilżyć je i odżywić.

Na początek chciałabym napisać o zmianach koloru włosów.

Płukanki trzeba wykonywać regularnie po każdym myciu włosów.

Jeśli włosy chcemy rozjaśnić do wody, którą wykonujemy ostateczne płukanie włosów dodajmy sok z cytryny oraz wywar z rumianku. 

Tutaj mogę się pochwalić, że metoda ta jest wypróbowana przeze mnie. Ja wykonywałam ją przez 3 miesiące i na prawdę różnica była bardzo widoczna. Odcień był naturalny i usłyszałam wiele pochwał. Uwzględnię tutaj, że mam włosy średni brąz, a zeszłam do ciemnego blondu z ładnymi refleksami.

Włosy, które wymagają przyciemnienia traktujemy nieco inaczej.

Do wody służącej do płukania dodajemy wywar z parzonej kawy, czarnej herbaty lub kory dębu (do kupienia w zielarniach). Dodatkowo jeśli odżywiacie włosy olejkiem rycynowym również musicie się liczyć z tym, że ma właściwości przyciemniające.

Dobra jest również płukanka z łupin orzecha włoskiego, które zaparzamy i wywar wlewamy tradycyjnie do płukanki.

Tutaj warto również wspomnieć o hennie. Wiele razy ją stosowałam i efekty są na prawdę fantastyczne. Pamiętajcie jednak, że henna za kilka złotych w sklepie jest sztuczna i niszczy włosy. Jak hennę kupowałam w sklepach "marokańskich" lub przez internet. Wtedy jej cena wynosi od 30zł w górę. Efekt takiego farbowania jest jednak nieporównywalny.
Henna bowiem oblepia włosy przez co wydają się grubsze, nabierają blasku, a kolor jest głęboki i intensywny.


Nadanie rudego odcienia jasnym włosom

Na nadanie płomiennego blasku idealne są płukanki z łupin cebuli lub czerwonego hibiskusa. Włosy nabierają wtedy lekko czerwonego koloru. Należy stosować około 3 łyżki hibiskusa na 1 szklankę wody.

Lekko rude refleksy otrzymamy również płucząc włosy regularnie wywarami z nagietka.

Teraz kolej na maseczki odżywiające i nawilżające. 

Moja ulubiona maseczka na włosy:

Mieszam olej kokosowy, naftę do włosów, olej rycynowy oraz maseczkę do włosów, którą obecnie posiadam i nakładam na włosy. Wszystko nakrywam foliowym czepkiem i trzymam na włosach kilka godzin. Następnie myję włosy szamponem dwa razy. Efekt jest natychmiastowy, włosy są miękkie i bardziej lśniące. 

Kolejna propozycja na zniszczone włosy:

Kiedy moje włosy potrzebują więcej nawilżenia nakładam na nie olejek arganowy. Uwaga! Aby nasze włosy wchłonęły taki olejek koniecznie muszą być zwilżone. Jest to konieczne dla uzyskania efektu nawilżenia.

Maseczka z żółtkiem:

Każdy wie jak odżywcze jest żółtko jaja kurzego. Nie tylko jeśli chodzi o spożycie ale także w kosmetyce zewnętrznej. Żółtko mieszamy z oliwą z oliwek i odżywką do włosów, następnie nakładamy na włosy i przykrywamy foliowym czepkiem. Trzymamy w zależności od wolnego czasu, jednak powinno to być nie mniej niż godzina.

Oprócz tego na włosy działają nawilżająco:

Olejek jojoba zmieszany z innymi substancjami (olej rycynowy, nafta, inne oleje w tym kokosowy, lniany i oliwa z oliwek, aloes, miód, banan). Powinniśmy mieszać je i dodawać do maseczek. Każda z tych substancji jest inna i dostarcza włosom innych składników.

Warto często zmieniać metody nawilżania, aby mieć pewność, że naszym włosom niczego nie brakuje. 

2 komentarze:

  1. Przydatne rady. Kiedyś też płukałam włosy wywarem z rumianku, włosy wtedy lekko się rozjaśniły, ale odcień jaki uzyskałam był trochę inny od oczekiwanego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiele zależy od koloru wyjściowego oraz czy włosy były wcześniej rozjaśniane. Kiedyś popełniłam błąd i na rozjaśnione włosy nałożyłam brązową hennę. Wyszły różowe :)

      Usuń