poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Pasta z fasoli do kanapek

Przepis występuje pod wieloma nazwami jak "krem", "smalec" czy nawet "masło".
Kiedy pierwszy raz wykonałam dla siebie fasolową pastę byłam zachwycona, dlatego postanowiłam opisać jak ja to robię.




Skład:
  • połowa szklanki ugotowanej fasoli (wcześniej namoczonej kilka godzin)
  • 2 średnie cebule lub 1 duża
  • olej do smażenia
  • sól morska i pieprz czarny
  • 1 ziele angielskie
  • 1 liść laurowy
  • kardamon
  • kolendra
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oleju z zielem angielskim i liściem laurowym. Robimy to do czasu aż cebula będzie złota.

Fasolę zmiksować blenderem z solą, pieprzem, kolendrą i kardamonem, a także 1/4 szklanki zimnej, przegotowanej lub mineralnej wody.

Do fasoli dodać cebulkę, ważne aby wcześniej wyłowić z niej dodane przyprawy i delikatnie miksować. Robić to chwilę, aby nie wyszła nam "papka", chodzi tylko o połączenie składników.

Odstawić do lodówki.

Taką pastę można przechowywać kilka dni. Mnie najbardziej smakuje w połączeniu z ogórkami kwaszonymi. Jest także wiele przepisów w których do cebuli w momencie smażenia można dodać jabłka albo śliwki.
Ja preferuję zwykłą pastę bez owoców, jednak jeśli ktoś ma ochotę na takie dodatki to całość różni się tylko dodaniem wybranego owocu pokrojonego w kostkę do cebuli.

Oczywiście jak zawsze zachęcam do eksperymentowania z przyprawami i ulepszania przepisu wedle własnego uznania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz