sobota, 24 października 2015

Ziele ostrożenia. Czy posiada magiczne właściwości?

Dzisiaj bardzo ciekawy i nietypowy temat. Opiszę roślinę znaną pod nazwą ziela ostrożenia, lub jak to mówią w Wielkopolsce czarcie żebro.
Pierwszy raz spotkałam się z nim przez przypadek w sklepie zielarskim. Po powrocie do domu zaczęłam dużo czytać na jego temat. Co ciekawe, wiele osób wierzy w jego magiczne właściwości.

W internecie aż roji się od opinii na ten temat. Według niektórych, ma ono moc  zmywania z nas toksyn. Inni twierdzą, że usuwa  wszystkie negatywne myśli i życzenia kierowane przez ludzi. Najbardziej hardcorowa wersja mówi o pozbywaniu się uroków :)

Aby przygotować kąpiel wystarczy paczka ziela, garnek, tkanina przez która przelejemy wywar (zwykle sitko może być niewystarczające) i wodą.

Ziele zalewany wodą. Ja to robię w około 3l garnku i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy wszystko się zagotuje, pozostawiały nadal na ogniu około 10minut. Po tym czasie wylączamy i przykrywamy. Czekamy 15 minut. Teraz wywar przelewamy przez tkaninę.

To od nas zależy czy dodamy do kąpieli, czy myjemy się samym wywarem.
Ja dla eksperymentu umyłam tylko dłonie i twarz.

Oto moja wodą przed i po:




Po kilku minutach od zamoczenia rąk pojawiło się takie coś. Chyba wiele osób mnie nie lubi ;)
Faktem jest natomiast uczucie odprężenia, bardzo dobrze spałam i czułam się wyjątkowo lekko. Wszystkim przemęczonym i zestresowanym osobom gorąco polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz