sobota, 21 lutego 2015

Zdrowe frytki z ziemniaków, marchewki, selera i pietruszki

Uwielbiasz frytki, ja też :) Prócz pizzy to mój ulubiony fast food.
Jeszcze tak nie dawno nie wyobrażałam sobie, że można je robić inaczej, zdrowo. Teraz wiem, że do tradycyjnych frytek już nie wrócę.

Moja propozycja jest nie tylko zdrowa, ośmielę się powiedzieć, że smakują mi bardziej niż te z McDonald'a. Zapraszam!

Czego potrzebujecie?
  • kilka ziemniaków
  • batat (tak to ten słodki)
  • 2 pietruszki
  • spory seler
  • 2 marchewki
  • oliwa z oliwek
  • tymianek
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • przyprawy wedle uznania (ja lubię kardamon lub/i słodką paprykę)

wszystkie warzywa kroimy w jednakowe paski
Moje są trochę krzywe ale spokojnie..
Wkładamy wszystko do gotującej się wody na ok. 3 minuty.
Piekarnik rozgrzewamy do 200C, w międzyczasie oliwę mieszamy z przyprawami i do takiej mieszanki wkładamy nasze frytki.

Dokładnie mieszamy i kładziemy na blachę do pieczenia.
Wkładamy frytki na ok. 40min, co 10-15 mieszając aby się nie przypiekły.
Do jogurtu wciskamy ząbek czosnku i dodajemy sporo tymianku. (to jest nasz sos).
Kiedy frytki się upieką podajemy z sosem. Smacznego :)



1 komentarz:

  1. My robiliśmy takie: http://modnystyl2013.blogspot.com/2015/02/zdrowe-frytki-z-batatow.html

    My już Was obserwujemy, zapraszamy także do obserwowania Nas ;)

    OdpowiedzUsuń